Posted on: 5 marca 2020 Posted by: Filip Comments: 0

Był czas, kiedy blogi dopiero zaczynały zyskiwać popularność, a ich potencjał jako medium był raczej niezbyt doceniany. W swojej wyjściowej postaci blog spełniał przede wszystkim zadanie elektronicznego pamiętnika. Stanowił miejsce dzielenia się z odbiorcą swoimi prywatnymi przemyśleniami, był do pewnego stopnia wirtualną formą tego, co kiedyś nazywało się właśnie pamiętnikiem. Różnica była taka, że ten papierowy z reguły chciało się ukryć przed wszystkimi, natomiast ten online stawał się publiczny. Wpływ na to miała także anonimowość (przynajmniej z punktu widzenia zaglądających czytelników). Lata mijały i bardzo szybko stało się jasne, że blog może być czymś więcej i w odpowiednich okolicznościach może zamienić się w poważne medium. Dziś blogi są nierzadko traktowane jako sfera wyjątkowo opiniotwórcza. Od lat mamy do czynienia z dużą liczbą blogów eksperckich, w których swoje analizy publikują ekonomiści, prawnicy i naukowcy zajmujący się rozmaitymi dziedzinami. Są też blogi o typowo komercyjnym charakterze, służące rozrywce, ale z uwagi na swadę autorów czytane przez wiele tysięcy osób każdego dnia. Mogą mieć więc charakter biznesu, bo mając większą liczbę odbiorców, chętniej zaczyna się myśleć o tak zwanej monetyzacji. Czyli po prostu zarabianiu na blogowaniu. Takie połączenie przyjemnego z pożytecznym. Różne pomysły na blogowy hosting Najczęściej blogi, które mają być źródłem dochodu dla swoich autorów, nie są aktualizowane za pomocą otwartych, darmowych platform, takich jak Blogger czy WordPress. Zamiast tego twórcy wykupują własną domenę i własny hosting.

Coraz powszechniej zlecają też wykonanie szablonu strony doświadczonej agencji, co pozwala uzyskać jakże pożądany w tych czasach profesjonalny wizerunek. Z takich pozycji znacznie łatwiej pozyskiwać nowych czytelników, ale także reklamodawców. Nie chcą oni wszakże współpracować z blogerami, którzy nie są w stanie zapewnić należytego efektu PR-owego. Dobry blog niekoniecznie musi bazować na dedykowanym hostingu, jednakże korzyści z takiego rozwiązania są w tym momencie naprawdę liczne. Przede wszystkim można cieszyć się większą elastycznością, lepszą kontrolą nad swoimi treściami i stabilnym dostępem. Jeśli pojawią się jakieś techniczne problemy, wiadomo, do kogo można zwrócić się o pomoc. Usługi hostingowe pozwalają na to i zazwyczaj wszystkie naprawy są realizowane w ramach abonamentu, nie wymagając od klienta uiszczania jakichkolwiek opłat dodatkowych. To pozytywna informacja. Odrębnym zagadnieniem są blogi firmowe zintegrowane ze stroną danego przedsiębiorstwa. Rzecz jasna nie każda z firm decyduje się na utworzenie i aktualizowanie własnego bloga. Nie zawsze ma to uzasadnienie merytoryczne i wizerunkowe. Są jednak branże, w których może być szalenie pomocne. Dobrym przykładem jest szeroko pojęta branża informatyczna. Wiele firm IT posiada swoje blogi, których autorami są zazwyczaj pracownicy danego przedsiębiorstwa.

Dzielą się z czytelnikami (i nierzadko obecnymi lub przyszłymi klientami) swoją branżową wiedzą, co umacnia skutecznie ekspercki charakter marki.

www.rafaljacniak.pl